marmat solutions

 

Přehled oblastí, které jsou nabízeny formou subdodávek řešení pro firemní klientelu na bázi tzv. marmat solutions.

 

A Oblasti:

Poradenství a konzultace pro management

  • strategický 
  • finanční
  • personální  
  • marketingový   
  • změnový 
  • krizový  

Komerční vzdělávání

  • podnikový management (znalosti alias faktografie) 
    • obecný management
    • marketingový management
    • personální management
  •  sociálně psychologické dovednosti (kompetence alias soft skills)
    • manažerské dovednosti
    • obchodní dovednosti
    • osobní a osobnostní rozvoj 

 

B Metody práce v poradenství 

  • SWOT analýza
  • metoda KAIZEN
  • metoda SPIN
  • metoda SMART
  • metoda DIBABA
  • metoda AIDA
  • metoda PERT
  • metoda JIT
  • řízení proudu změn
  • a další.

 

 

C Komerční vzdělávání

  • Přednášky
  • Interaktivní semináře
  • Brainstrormingy
  • Tréninky
  • Individuální koučing
  • E-learning (Moodle)

 

V případě vašeho zájmu o spolupráci v některé z výše uvedených oblastí se obracejte na Marka Matějku prostřednictvím některého z publikovaných kontaktů.

Jednou z používaných metod je i tzv. metoda šesti klobouků (Six Thinking Hats), jejímž původcem je Edward de Bono (*1933). Tento psycholog původem z Malty se proslavil zejména pojmem laterálního myšlení, o které se dnes opírá většina psychologické a neuropsychologické teorie zabývající se lidskou kreativitou. Osobně za velmi přínosnou považuji Bonovu kritiku pozitivismu, zejména ve společenskovědních disciplínách. Tuto metodu lze efektivně využívat jak v rámci výuky na akademické půdě, tak v manažerských kurzech pro zlepšení kreativního myšlení v podnikání a řízení organizací.

 Foto: Edward de Bono, Zdroj: drew-fuller.com

"Šest klobouků
 
Six_Thinking_Hats_set.jpg

Hra pro rozvíjení kreativity a získávání nových myšlenek od členů týmu

Klobouky prohlubují paralelní myšlení v souvislostech, strukturální myšlení. Šest klobouků má ilustrovat různé způsoby myšlení jednotlivců v procesech řešení problémů. Metoda vychází z toho, že časové oddělení metod myšlení vede k lepší koncentraci a k lepšímu porozumění vlastních i cizích myšlenkových procesům, odděluje ego od projevu. Každý klobouk symbolizuje určitý způsob myšlení a má svou barvu.

  • Bílý klobouk = nestrannost 
    - nahlíží se na problém bez emocí, vysvětlování a argumentací
    - nehodnotit, nepřiřazovat argumentacím hodnotu, kategorizovat
    - jen fakta, čísla a informace
 bily.jpg
  • Červený klobouk = emoce a pocity
    - dávají se najevo pocity, intuice
    - projevuje se spontánnost
    - ostatním je zapovězeno pocity jakkoliv hodnotit, aby se nevytvořil emocionální blok,
      který může být překážkou na cestě k řešení
 cerveny.jpg
  • Žlutý klobouk = optimismus
    - soustředění na pozitivní a konstruktivní stránky, na hodnoty, které problém přináší
    - pozitivní a konstruktivní postup
 zluty.jpg
  • Černý klobouk = negativismus
    - kritika, opak žlutého klobouku
    - porovnávají se nabízená řešení s reálnou situací i se zkušenostmi z minulosti
      a upozorňuje na možná úskalí

    - bez emocí
    - negativismus, proč něco nepůjde
 cerny.jpg
  • Zelený klobouk = kreativita
    - přináší jakékoliv nápady k realizaci
    - je možné nic neříkat 
    - můžou se mlčky probírat myšlenky a nápady, které by ale během sezení měly zaznít 
 zeleny.jpg
  • Modrý klobouk = odstup a přemýšlení o myšlení
    - toto je organizátor, dirigent orchestru, facilitátor – člověk s praxí a zkušenostmi
    - vypracovává závěry, shrnutí a zapisuje
    - každý má v průběhu sezení možnost požádat o modrý klobouk a tak získat odstup
 modry.jpg

Členové týmu si nasadí klobouky a chovají se podle toho, jaký klobouk mají na hlavě. Cítí se být chráněni a nikdo je nemůže napadnout za názor, jaký prezentují. Vždyť se chovají podle barvy klobouku!"

 

Zdroj: svetproduktivity.cz

Komplexní i dílčí řešení podnikové problematiky realizuje Marek Matějka buď přímo na bázi marmat solutions, případně ve spolupráci s jinými subjekty, jakými jsou například  ACEV, o.p.s. a další. Řešení jsou vždy původní a plně individualizovaná pro konkrétní potřeby té či oné firmy