pedagog

 

Posledních třicet let se věnuje edukační činnosti, a to jak ve sféře akademické, tak komerčního vzdělávání. Působil například na Filmové akademii múzických umění (FAMU), Hudební akademii múzických umění (HAMU), ale také na Státní konzervatoři a dalších akademických pracovištích. Ze zahraničních pracovišť lze zmínit například European Business School Reichartshausen am Rhein.

Aktuálně přednáší na první soukromé ekonomické univerzitě v Praze (Vysoká škola finanční a správní, z.ú.), a to na katedře marketingové komunikace (KMK). Vyučuje studenty jak prezenčního, tak kombinovaného studia.

Je odborným garantem několika předmětů (Etika v marketingové komunikaci, Elektronický marketing, Direct marketing, Vývoj médií a Komunikační dovednosti).

V letech 2010 až 2012 byl vedoucím katedry marketingové komunikace a členem kolegia děkana Fakulty sociálních studií.

Je zakladatelem a předsedou správní rady Apagoga - Centrum Efektivního Vzdělávání, o.p.s.  (ACEV) .

V akademickém roce 2016 / 2017 vyučuje v oborech:

  • vývoj médií
  • etika marketingové komunikace
  • digitální marketing
  • direct marketing
  • komunikační dovednosti
  • firemní kultura a interní komunikace.

Ve sféře komerčního vzdělávání aktivně lektoruje kurzy z podnikového managementu a sociálně psychologických dovedností. Je zakladatelem Asociace pro manažerský trénink a dosud realizoval více než 1 300 kurzů pro managementy českých i zahraničních společností.

Je zakladatelem poradensko-vzdělávacích společností Management Consult a Management Surgery

Přidaná hodnota edukační činnosti Marka Matějky spočívá ve schopnosti implementovat do akademické výuky osobní zkušenosti z podnikové praxe a do manažerských kurzů vnášet akademickou teoretickou erudici a široký rozhled napříč společenskou realitou. Mnoho let za sebou v řadě se umísťoval mezi nejlépe hodnocenými pedagogy univerzity.